Din anul 2010 până-n prezent, peste 27.653 s-au extins și-n mediul online. Beneficiile sunt relativ mari pentru afacerile exclusive sau care și-au mutat activitatea și în online, cum ar fi atingerea unei audiențe mult mai largi și reducerea costurilor. O afacere offline poate avea o audiență limitată, însă pe online poți atinge ce audiență dorești, poți să apelezi la strategii diverse pentru a crește profitul și poți realiza totul la costuri mici.
Cum treci afacerea din offline în online?
În primul rând, ai nevoie de un website personal sau de prezentare, ori un site eCommerce / magazin online, optimizat SEO, pagini social media, o strategie bună de marketing și o campanie de promovare realizată pe baza strategiei.
În al doilea rând, ai nevoie de o echipă care să poată face diferența. Ai nevoie de o echipă care știe ce are de făcut și să știe cum să aducă clienți. Fie că participi la licitații publice, fie că realizezi delegații offline către parteneri sau companii, trebuie să fie unul care să se ocupe doar de acest lucru. O persoană livrează material, iar echipa tehnică se ocupă de restul.
Am stat de vorbă cu liderii unor companii relativ medii, dar care produceau poate mai mult decât un lider de nișă cu tradiție. Pentru că nu totul este despre calitate sau despre preț, ci vorba despre targetarea pe care tu o realizezi. Să vă dau un mic exemplu. Dacă ai un magazin de haine outlet sau second-hand, clar nu te vei targeta persoanele care își achiziționează produse din Mall sau din magazine scumpe. De ce? Pentru că sunt șanse mici ca acele persoane să realizeze o conversie pentru tine. Decât să irosești bani targetând audiența greșită, s-ar putea să crezi că afacerea ta nu are succes. Trebuie să știi să profiți de orice moment și de ceea ce se întâmplă în jurul tău. Am un prieten care este foarte cunoscut în lumea afacerilor din București, iar când l-am vizit mi-a explicat că afacerile te înconjoară, dar trebuie să ai urechi să le auzi și dorința să le pui în practică.
Bă, Mihai! N-are orașul căldură? Deschid magazin de calorifere. Se deschid mall-uri? Deschid firmă de publicitate offline (panouri publicitare). Se deschid ștranduri? Tarabele cu înghețată, sucuri, ceva de sezon. Ideile de afaceri sunt peste tot. Urechi să le auzi, dorința de a oferi ceea ce se vrea și forță de muncă. Atât!