Ai o firmă stabilă creată pe principii clare, ai produse de calitate, prețul de vânzare este foarte echilibrat, iar deseori te implici în interacțiunea dintre magazin-cumpărător și totuși, nu vinzi. Cart Abandonment este unul dintre factorii principali pentru care firmele online din România nu realizează conversii.
Rata Cart Abandonment o poți calcula dacă folosești Google Analytics sau FaceBook Pixel și ai codul de urmările integrat în procesul de vânzare. Numărul mare de persoane care nu finalizează comanda, deși adaugă produse în coș, îți poate afecta afacerea, în special dacă vorbim de afaceri mici sau medii. Cart Abandonment este des întâlnit în zona retail, călătorii și vacante, fashion și finanțe. Companiile mari combat rata de abandonuri prin remarketing / retargeting sau marketing manipulativ. Companiile mici sau medii sunt cele mai afectate. Fie nu găsesc metode de a combate Cart Abandonment, fie nu știu de acest factor care poate dăuna vânzărilor.
Principalele motive pentru care un utilizator adaugă produse în coș, însă nu finalizează comanda:
- Costuri adiționale neașteptate.
- Este obligat să creeze un cont pe site.
- Studiază amănunțit calitatea produsului și prețul – eventual îl găsește în altă parte mai ieftin.
- Paranoia plăților online.
- Sistem mult prea complex de finalizare al comenzii.
Costuri adiționale neașteptate
Un client dorește ca prețul pe care-l vede după ce adaugă produsul în coș să fie cel final. Dacă nu ai un sistem de calcul automat vei pierde foarte mult comenzi. Cea mai întâlnită greșeală este legată de costul de transport. Fie nu este specificat deloc, fie este specificat greșit.
Este obligat să creeze un cont pe site
Orice client dorește ca procesul de vânzare-cumpărare să se realizeze foarte rapid, fără pași complicați și fără mari cerințe. Asigură-te că procesul este relativ simplu și fără prea multe cerințe, cum ar fi:
- să creeze un cont pe site
- să plătească doar online
Studiază amănunțit calitatea produsului și prețul – eventual îl găsește în altă parte mai ieftin
Un alt motiv pentru care rata Cart Abandonment crește se datorează studiilor amănunțite după ce adaugă produsul în coș. De multe ori, utilizatorii studiază mai amănunțit piața, produsul și prețul după ce adaugă produsul în coș. Orice cumpărător alege varianta mai ieftină, iar de multe ori sursa nu prea contează. Poate nu mai dorește să-l cumpere sau a ajuns la concluzia că nu are nevoie de produsul sau serviciile respective, iar în acest caz nu poți combate rata Cart Abandonment decât prin marketing manipulativ.
Paranoia plăților online
Paranoia plăților online este foarte profundă în subconștientul utilizatorilor români, iar atunci când obligi un potențial cumpărător să achiziționeze doar online și să treacă prin acei pași de procesare a comenzii, fii sigur că sunt șanse mari să renunțe la comandă. La nivel mondial, aproximativ 13% din utilizatorii de internet nu doresc să achiziționeze produse prin plată online / tranzacție online.
Sistem mult prea confuz de finalizare al comenzii
Fie obligi potențialul cumpărător să introducă date private, cum ar fi CNP sau serie, fie sistemul de finalizare este confuz sau mult prea complex, toate cresc rata de Cart Abandonment. Asigură-te că ai un sistem check-out bine pus la punct.