Toată echipa noastră a obținut și încă obține venit suplimentar din affiliate marketing (marketing afiliat). De-a lungul timpului am testat zeci de strategii și am ajuns la concluzia că optimizarea veniturilor obținute prin affiliate marketing (marketing afiliat) trebuie să respecte un set de reguli. Ne-am gândit să oferim un tutorial step-by-step, un research personal și sfaturi pentru a putea maximiza veniturile obținute prin marketing afiliat.
Sfaturi pentru a mări veniturile obținute prin marketing afiliat
- Trafic
- Design – UX (User Experience)
- Audiență
- Trafic / Vizite
Pentru a înțelege mai bine research-ul nostru trebuie să deții un website sau o platformă. Nu poți obține venit consistent din marketing afiliat dacă website-ul nu are trafic, iar pentru a putea obține trafic, ai nevoie de promovare și de conținut relevant.
- Design – Integrare
Conținutul trebuie să fie atractiv, ușor de accesat sau vizionat, iar experiența pe site trebuie să fie la fel de bună pe toate dispozitivele. Degeaba aduci pe piață material de calitate, dacă website-ul pur și simplu nu-l recomandă sau nu-l poate face accesibil.
- Audiență
Veniturile tale sunt strâns legate și de audiența pe care o ai. Cu cât audiența este mai strâns legată de domeniul de activitate, cu atât conversiile pot fi mai bune chiar dacă traficul nu este așa mare (exemplu, site dedicat tutorialelor photoshop). Desigur, puțini merg pe o astfel de strategie. Majoritatea aleg nișe cu caracter general, astfel generând trafic foarte mare care evident duce către conversii (exemplu, site de știri/presă).
Cum poți face bani din marketing afiliat?
Având un website care generează trafic mare, iar conținutul este periodic actualizat și ușor de accesat, poți implementa reclame și strategii prin marketing afiliat. Practic, există o firmă care va furniza resurse grafice și promoționale, urmând ca tu să le implementezi și să le promovezi pe website-ul tău, utilizatorii / vizitatorii website-ului tău vor accesa reclamele respective și desigur, să cumpere, iar pentru fiecare achiziție primești comision.
Furnizor / Firmă -> Reclame și Resurse Grafice -> Website-ul tău -> Implementare & promovare-> Trafic către furnizor / firmă -> Achiziție -> Comision către tine.
Spre exemplu, dacă aș deține o firmă specializată în vânzări din categoria IT, voi dezvolta pachete și promoții pe care le voi transpune în reclame pe care le voi oferi gratuit către afiliați (persoane care dețin website-uri), aceștia urmând să le implementeze. În funcție de calitatea website-ului, modul de implementare și traficul pe care-l au, eu voi obține vânzări, iar o parte din vânzări sunt returnate către afiliați sub formă de comisioane.
Cum îmi dau seama că o vânzare s-a relizat prin website-ul tău?
Fiecare reclamă care va fi accesată printr-un website administrat de tine v-a avea un cod unic de urmărire. Astfel, poți să afli în timp real câți vizitatori au ajuns către website-ul firmei respective, câți au cumpărat, ce sume au cheltuit și cât ai primit comision.
Cum mă înscriu în marketing afiliat?
Există câteva platforme în care te poți înscrie gratuit. Poți folosi Profitshare, 2Parale sau chiar Google AdSense.
Profitshare/2Parale plătește prin comision per vânzare, iar Google AdSense plătește per click/vizionare.
Câți bani poți face din marketing afiliat?
Ca să puteți înțelege cât mai bine ce înseamnă venit obținut în timp, mai jos am prezentat un cu grafic cu cifre aproximative și rotunjite reprezentând sumele pe care le poți obține prin marketing afiliat în funcție de tipul website-ului și în raport cu vechimea acestora.
roz – site-uri cu caracter general
albastru – site-uri nișate
Din propria experiență putem spune faptul că website-urile cu caracter general și cele nișate au următoarele avantaje și dezavantaje.
Website caracter general.
Avantaje:
- Venit mai mare în timp
- Efortul crește în timp.
- Dificultatea este ușoară spre medie.
- Obținerea mai multor sponsorizări cu prețuri mici, medii și mari.
Dezavantaje:
- Prețul consumabilelor crește foarte rapid în timp.
- Efortul crește rapid în timp.
- Menținerea website-ului actualizat necesită mai mult timp.
- Convertirea traficului în venit este relativ slabă.
Website nișat.
Avantajele:
- Obținerea unor sponsorizări cu prețuri medii și mari.
- Convertirea traficului în venit mult mai ușor și rapid.
- Efortul scade în timp.
- Obținerea unor recunoașteri pe viitor.
Dezavantaje:
- Venit foarte mic la început (primii ani).
- Efort foarte mare la început (primii ani).
- Dificultatea este medie spre grea.
Cum pot crește rata de vânzări sau conversie?
- Alegerea unor reclame non-flash și fără pop-up.
- Implementarea reclamelor în zone cu trafic ridicat.
- Modificarea reclamelor periodic.
- Promovarea produselor cu comision mai mare.
Alegerea unor reclame non-flash.
Majoritatea persoanelor folosesc extensii pentru blocarea reclamelor abuzive, iar în mare parte, reclamele flash sunt inutile. Recomandăm reclame tip banner sau widget, statice sau gif și non-flash.
Implementarea reclamelor în zone cu trafic ridicat.
Implementarea reclamelor în zonele cu trafic ridicat atrage atenția vizitatorilor, iar creșterea conversiilor crește cu până la 75% în prima lună. Timp de 1 an de zile am implementat reclame doar în footer și sidebar, iar conversiile totale valorau doar 1573 lei. Cea mai mare îmbunătățire am avut-o atunci când am aplicat strategia alăturată. Conversiile au crescut într-un an de zile de aproape 3 ori, înregistrând comisioane totale în valoare de 4.013 lei. Orice publicație sau articol accesa utilizatorul, în zona vizuală erau întotdeauna reclamele (leaderboard) din partea de sus al website-ului. Pe parcurs ce utilizatorul citea conținutul, sporirea atenției spre reclame erau definite de reclama Large Skyscaraper (300 x 600 px) și desigur, reclama (leaderboard) din footer.
Pentru website-ul nișat am ales această strategie, având reclame și în conținut, mărind rata comisioanelor de la 413 lei la 1.560 lei. Aproape de 4 ori mai multe comisioane într-un an.
Modificarea reclamelor periodic. Promovarea produselor cu comision mai mare.
Deseori apar firme sau produse mult mai ușor de promovat, iar comisionul poate fi mai mare. Este foarte important să actualizezi reclamele periodic în funcție de produsele pe care dorești să le promovezi și desigur, procentul comisionului.