Platforma YouTube a evoluat enorm în ultimii ani, iar de la simple cuvinte cheie și un titlu, am ajuns la un întreg algoritm, inteligență artificială și SEO pentru YouTube. Pentru a înțelege mult mai ușor cum funcționează algoritmul YouTube și motorul de recomandare video, am structurat mai jos câteva sfaturi pentru a creste vizionarile pe YouTube și numărul de abonați. Vă atașăm ca bonus și un extras e-book realizat de specialiștii Google, printre care și James Davidson, cu privire la motorul de recomandare video.
Sfaturi pentru a creste vizionarile pe YouTube
Folosește cât mai multe informații Metadata.
Metadata rămâne unul dintre cele mai folosite instrumente SEO pentru YouTube și în special pentru motoarele de căutare. Informând cât mai bine motorul de căutare cu privire la conținutul încărcat, cresc și șansele ca materialul să devină „viral” în cadrul audienței țintă. Motorul de recomandare video specifică faptul că YouTube extrage cât mai multe informații din fișierul încărcat și le folosește în motorul de căutare, pe lângă informațiile pe care noi le furnizăm în mod obișnuit, cum ar fi titlu, descriere sau cuvinte cheie. Asigură-te că materialul pe care-l încarci conține cât mai multe informații metadata.
Titlul: include cuvinte cheie în titlu, însă în același timp, trebuie să fie și atractiv pentru audiență și să stârnească interes.
Descriere: asigură-te că folosești o descriere strâns legată de cuvintele cheie introduse sau variații ale acestora, să aibă cel puțin 250 de caractere și desigur, să folosești cât poți de mult și cuvinte cheie tip long-tail, deoarece acestea sunt printre cele mai folosite în YouTube.
Playlist: include videoclipul în playlist-ul personal și recomandă-l la sfârșit de video. Astfel, poți ușor să-ți promovezi și conținutul vechi care poate ajunge în recomandări.
Thumbnail: utilizarea unui thumbnail profesional și nu un simplu stop-cadru din video poate ajuta enorm. Mai țineți minte de strategia click-bait?
Cloud Video Intelligence API: este sistemul bazat pe inteligență artificială care poate depista și interpreta obiecte din video. Ar trebui să ne asigurăm că atingem cuvintele cheie și în video. Poți afla mai multe informații despre acest sistem bazat pe inteligență artificială accesând articolul publicat de Google în secțiunea Google Cloud.
Optimizează videoclipul pentru a obține calificative implicite și explicite.
Motorul video de recomandare împarte calificativele obținute de un videoclip în două categorii.
- Implicite, cum ar fi aprecierea unui video sau abonarea la canalul de YouTube.
- Explicite, cum ar fi durata totală de vizionare.
Încurajează interacțiunile implicite (like/apreciere și abonarea la canal) și asigură-te că materialul este îndeajuns de bun încât să obțină un calificativ explicit foarte bun.
Analizează întotdeauna videoclipurile care nu aduc vizionări.
Folosește datele obținute din videoclipurile care nu au devenit virale sau care nu au vizionări multe. Află de ce și cum poți repara situația. Google Analytics este de ajuns pentru a obține datele necesare.
Menține videoclipul în recomandări.
Poți obține vizionări dacă videoclipul ajunge în recomandări. După cum am menționat mai sus, YouTube folosește cât mai multe informații Metadata, astfel va afișa videoclipuri asemănătoare sau din aceeași categorie. Folosiți cuvinte cheie și/sau categorii asemănătoare și/sau targetați un anumit cont de YouTube.
Concentrați-vă atenția asupra calificativelor de clasament/rank.
Semnale că videoclipul este calitativ:
- User ratings. (like sau dislike)
- Comentarii.
- Favorit sau adăugarea într-un playlist (spre exemplu, „Vezi mai târziu”).
- Distribuirea.
- Vizionări și total vizionat.
Descarcă extrasul The YouTube video recommendation System.
Specialiștii Google, printre care și @James Davidson, au realizat un material dedicat motorului video de recomandare. Vă recomandăm să-l citiți, este un extras de 4 pagini, scurt și la obiect. Click aici pentru a descărca!
Dorești să te ajutăm noi să-ți promovezi canalul?
Ne puteți contacta oricând.