HTTPS sau HyperText Transfer Protocol/Secure este un protocol securizat care vine sub forma unui certificat, alături de trei mari avantaje. Portul HTTPS criptează datele personale, astfel încât tranzacția (în cazul magazinelor online) sau navigarea să fie „privată”. Spunem privat între ghilimele, deoarece există totuși acces la informații, însă singurii care le pot accesa sunteți dumneavoastră și serverul final.
Avantajele HTTPS
- Criptează toată informațiile trimise spre server.
- HTTPS rulează implicit portul 443.
- SEO.
Un site care are un certificat valid HTTPS beneficiază de ceea ce noi numim „trust-proof” – dovadă de încredere. Evident, încă sunt foarte puține site-uri care au acest certificat HTTPS. Aproximativ 18% dintre site-urile din România oferă conexiune securizată, iar la nivel mondial statistica este mult mai dramatică. Din acest motiv echipa Google a luat măsuri radicale. Dacă până în anul 2014 obligativitatea unui port HTTPS era nesimnificativă pentru webmasteri, acum este un factor sine qua non chiar și în algoritmul de rank.
HTTPS – un factor SEO?
HTTPS a devenit un factor SEO încă din anul 2014, însă efectele nu au fost atât de radicale până acum. Au fost luate măsuri importante în acest an (2017) pentru a forța administratorii de websiteuri să obțină certificatul HTTPS. Pe data de 27 Aprilie 2017, echipa Google Chrome a modificat setările de avertismente ale browserului, astfel încât să descurajeze accesarea site-urilor non-HTTPS.
Sursa: Google Webmasters
De asemenea, algoritmul încurajează afișarea site-urilor HTTPS în fața celor nesecurizate. Echipa Google Chrome anunță că avertismentele vor începe să-și facă apariția din luna Octombrie. În curând, toate site-urile HTTP vor fi marcate de Google ca nesecurizate, iar accesarea lor (cel puțin prin Google Chrome) va fi dificilă.
Sursa: Chromium Blog.
Dorești să te ajutăm noi pentru implementarea certificatului de securitate?
Ne puteți contacta oricând.