tedinte SEO 2018

Dacă la începutul anului 2017 am avut o serie scurtă de tendințe SEO, în anul 2018 lista este un pic mai lungă. Dacă în anul 2017 discutam despre tendințe mai mult pentru gadgeturi decât pentru desktop sau laptop, în anul 2018 discutam despre tendințe SEO speciale pentru smartphone și tablete. Voice Search este într-o continuă creștere, Microsoft a raportat o îmbunătățire pentru acest feature, rata de eroare în detectarea vocii este de doar 5.1%. Folosirea unor keywords (cuvinte cheie) tip fraze (phrase) este întâlnită din ce în ce mai des, iar în anul 2018 ar trebui să răspundem ferm la întrebarările de ce, când, cum, cine este, vreau să văd, ce este, ș.a.m.d, deoarece putem obține trafic de calitate.

Tendințe SEO în 2018

  • Cuvinte cheie (keywords) tip frază (phrase)
  • Voice Search
  • Google AMP
  • Local SEO
  • Link building
  • Visual Search
  • Conținut suplimentat de audio și video

Cuvinte cheie (keywords) tip frază (phrase)

Folosirea cuvintelor cheie tip frază (phrase) sau long-tail devine din ce în ce mai întâlnită, iar explicația este relativ simplă, Google încearcă să ofere mai multe decât rezultate. Google încearcă să ofere și răspunsuri, iar în acest sens, folosirea cuvintelor cheie de tip frază ajută enorm.

Voice Search

Voice Search a început să devină o tendință încă din anul 2017, însă recent, Google încearcă să ofere utilizatorilor și o altă modalitate de căutare. Nu doar oferă o modalitate, ci o și promovează. Este foarte important să avem în vedere o strategie dedicată căutărilor prin voce.

Visual Search

Recent „relansat”, Visual Search se pare că se bucură de păreri pozitive. Căutarea sugestivă prin poze nu este neapărat un lucru nou, însă de data aceasta este promovat foarte mult de către Google.

Visual Search Tendinte SEO 2018

Google AMP

AMP (Accelerated Mobile Pages) este un proiect realizat de Google care dorește să îmbunătățească viteza de încărcare al site-urilor și al rezultatelor de căutare. Google AMP va oferi conținutul din rezultatele de căutare într-un carusel, paginile fiind pre-încărcate, astfel viteza de încărcare va fi aproape instant. Conținutul optimizat prin Google AMP este afișat în rezultatele căutărilor alături de simbolul Google AMP SEO.
Citește mai mult despre Google AMP.

Peste 1.3 milioane de website-uri au adoptat framework-ul AMP, iar numărul este într-o continuă creștere. Desigur, raportându-ne la 1.5 miliarde de website-uri, numărul de adoptări este relativ mic, dar impactul este unul benefic pentru SEO în 2018.

Local SEO

Căutările la nivel local sunt în creștere, însă nivelul de interes al antreprenorilor față de local SEO este relativ mic. Faptul că suntem prezentați foarte bine la nivel local sau regional și suntem prezenți în recomandările Google, poate genera clienți și vânzări notabile.

Link-Building

În anul 2018, la fel ca și în ceilalți ani, link-building este încă o modalitate „vie” de a face SEO. Observăm faptul că motorul de căutare se axează foarte mult pe conținut, ceea ce este un lucru extraordinar, însă putem folosi link-building în avantajul nostru dacă știm cum să obținem link-uri de calitate.

Conținut suplimentat de audio și video

Menține vizitatorii pe pagină utilizând frame-uri video (ex. YouTube) sau audio (ex. Podcasting). Google a fost mereu interesat de timpul pe care utilizatorii îl petrec pe website-uri, iar un engagement bun, poate genera sesiuni noi și trafic continuu.

Tendinte SEO în 2017. Google a fost, este și va fi mereu interesat să ridice în rezultatele căutărilor dumneavoastră site-urile de calitate. Aceasta a fost ideea încă de la început, însă nu totul a decurs cum spera Google, deoarece dezvoltatorii au profitat mereu de micile scăpări pe care algoritmul le avea.
Citește mai multe despre Tendințe SEO în 2017.

 

Chat

comentarii